Dimarts 2 de juny de 2020
Dictat nº 8 català
Autocorrecció
Va fregar la llàntia màgica i va sortir el geni. Quan plou juguen al gimnàs de l’escola. A l’estiu les platges són plenes de gent. No sé si menjar un gelat, un suc de taronja o una gelatina. Els camps es fan verds amb les pluges.
TASCA 1:
MATEMÀTIQUES
En primer lloc, visualitzeu el vídeo per començar a escalfar i practicar el càlcul mental, en aquest cas seguim amb les restes. Recordeu que és important trobar la solució dins el temps que us marquem:
Seguidament copia les restes de manera horitzontal a la teva llibreta i intenta resoldre-les amb el mínim temps possible. Anota’l.
49 - 12 =
49 - 19 =
49 - 28 =
48 - 25 =
58 - 17 =
59 - 25 =
59 - 21 =
58 - 26 =
66 - 23 =
66 - 32 =
67 - 34 =
68 - 17 =
59 - 12 =
59 - 17 =
59 - 25 =
59 - 34 =
Per saber-ne més...
Avui innovamat us proposa un repte:
https://www.youtube.com/watch?list=PLTJatQ6w11aVbjZSdhZlR5wkWo_IhfiMo&v=1Tw8yCt8kAM&feature=emb_logo
Guardeu el resultat que heu arribat ja que demà dimarts us posarem un altre vídeo amb la solució i un nou repte relacionat amb aquest.
TASCA 2:
ANGLÈSLa feina d'anglès d'avui és molt divertida. Haureu de veure el vídeo de la cançó "I just want to be king" de la pel·lícula "The Lion King" (El Rei Lleó), però ATENCIÓ! Haureu de completar la fitxa on hi ha la lletra de la cançó amb alguns espais en buit.
Si ho necessiteu, podeu escoltar la cançó les vegades que vulgueu. Un cop hagueu acabat de completar la fitxa, també us pengem el vídeo de la cançó amb la lletra i la correcció, per tal que pugueu veure si ho heu fet bé. Si us sembla molt complicat amb el vídeo de la cançó sense lletra, ho podeu intentar amb el vídeo de la cançó que té la lletra.
Per tal que l’activitat us sigui més fàcil de fer, us recomanem que tingueu en una pantalla oberta, la fitxa amb la lletra de la cançó. Així podeu anar seguint la lletra a la vegada que l’escolteu. Si podeu, també podeu imprimir-la.
Recordeu! A sota teniu la correcció de la fitxa i la cançó amb la lletra, per tal que si ho trobeu molt difícil pugueu autoregular el nivell.
En aquest link d'aquí trobareu el PDF amb la fitxa que heu de completar: I JUST WANT TO BE KING
Correcció:
En aquest link d'aquí, trobareu el PDF amb la correcció: CORRECCIÓ
marta.delvalle@caldes.epiaedu.cat
francesca.rodriguez@caldes.epiaedu.cat
TASCA 3:
ITINERARIS
La tasca d’itineraris d’avui va molt lligada amb el dibuix del vostre animal que vau fer el dijous passat. El que farem és escriure una fitxa tècnica del vostre animal. Atenció! Ho haureu de fer a sota del vostre dibuix de l’animal que vau fer el dijous passat. Haureu de respondre a les següents preguntes sobre el vostre animal:
-Quin tipus d’animal vertebrat és? (ocell, mamífer, rèptil, amfibi, peix)
-Quin tipus d’alimentació té? (carnívor, herbívor, omnívor) Posa un exemple del que menja:
-Com neix? (ventre de la mare, ous) (ovípar o vivípar)
-Com respira? (A través de pulmons, a través de brànquies)
-Característiques: (té esquelet? com és físicament? és de sang freda o calenta?)
Us adjuntem el “Genially” per si us pot ajudar:
ATENCIÓ: Ara el que estem fent és un esquema en brut amb la imatge del vostre animal i la seva informació. Més endavant ho passarem a net per tal de fer una mena de Lapbook.
TASCA 4:
CASTELLÀ
Hoy haremos una comprensión oral. Mira el siguiente vídeo y responde a las siguientes preguntas. Al terminar, debes mandar esta tarea a tus maestras.
1-¿En qué nos ayudan los alimentos?
2-¿Por qué no es bueno consumir chucherías y bollería industrial?
3-¿Qué alimentos nos aportan proteínas?
4-El queso, los yogures y la mantequilla son…
5-¿Cuántas raciones de verduras y frutas recomiendan los médicos que hay que tomar al día?
6-Escribe dos otras cosas que debemos hacer además de comer sano.
A continuación os dejamos dos pequeños pasatiempos de lengua.
La paraula secreta es molt fácil y bonica
ResponEliminaAlex Polin
Valentina no consigue entrar en el meet grupal
ResponEliminaIo tambe se la frase
EliminaEducar es amar
EliminaCarla
ResponEliminaHAO
ResponElimina