Dimecres 22 d'abril de 2020



Bon dia | Imagenes de enamorados, Buenos días, Saludos de buenos dias

TASCA RUTINÀRIA:

Llegir 15 minuts, com a mínim, en català, castellà o anglès. 

TASCA 1:


PLÀSTICA:


Aprofitant que ens trobem a la primavera, i com ja sabeu, floreixen les flors, avui la tasca de plàstica caldrà que us apropeu a elles. Es tracta que observeu alguna flor que tingueu a l’interior de casa o bé a l’exterior. Que observeu tots els seus detalls, la toqueu amb delicadesa i l’oloreu amb tranquil·litat. 



Seguidament agafeu un full blanc o la llibreta, poseu-vos us suport dur a sota per tal de poder dibuixar i acosteu-vos de nou a la flor. Intenteu dibuixar tot el que veieu intentant aconseguir la màxima naturalitat. Ho podeu fer amb el material que tingueu a casa: colors, ceres, plastidecors...

Abans, però, us deixem algun exemples d’obres de Diego Rivera, un muralista mexicà que sovint tendia a dibuixar flors al natural.

Si no teniu cap flor al vostre abast. Busqueu alguna imatge per internet que tingui força detall i intenteu dibuixar-la observant-la. Endavant!


Ens pots enviar el treball del procés o bé el resultat al correu de la tutora:


3r A → marta.olsaz@caldes.epiaedu.cat

3r B→ francesca.rodriquez@caldes.epiaedu.cat

3r C → marta.delvalle@caldes.epiaedu.cat



TASCA 2:

MATEMÀTIQUES


Avui ens toca seguir practicant el càlcul mental. Primerament caldrà que visualitzeu el vídeo que us mostrem a continuació i seguiu les indicacions que s’expliquen:



Seguidament, apunteu les següents sumes a la vostra llibreta i intenteu resoldre-les amb el mínim temps possible. A veure si aconseguiu fer-ho amb menys temps que la setmana passada. Recordeu anotar-lo. Som-hi!

34 + 12=

27 + 21=

33 + 32=

47 + 22=

36 + 31=

37 + 21=

24 + 24=

15 + 32=

19 + 12=

44+ 17=

46 + 16 =

43 + 18=

28 + 25=

47 + 23=


Quan acabeu, podeu comprovar els resultats amb la calculadora.

Per saber-ne més…



TASCA 3:

CATALÀ
Avui llegirem els text “Els ponts” i després contestarem les preguntes.

ELS PONTS

Els rius, sobretot si són cabalosos, han estat sempre un obstacle per al pas de persones i de vehicles. De vegades, cal recórrer molts quilòmetres fins a trobar un pas natural pel qual poder travessar-los.

Per això, des de fa segles, els humans han aprés a construir ponts. Els primers estaven fets de troncs de fusta i hi passaven persones i animals. Després, es varen utilitzar altres materials més resistents, com la pedra.

Avui dia, els ponts es fabriquen amb acer i formigó, i són tan resistents que hi passen persones, vehicles grans, i fins i tot trens. Alguns tenen més d’un quilòmetre de llarg. I de vegades, pel seu interior es condueixen canonades d’aigua o línies d’electricitat.

A més, hi ha ponts especials:
- Els que porten conduccions d’aigua es diuen aqüeductes.
- Els construïts sobre terrenys secs, per a salvar desnivells, es diuen viaductes.
- Els construïts sobre autopistes es diuen passos elevats.

Adaptat de Coneixement del medi 4. Ed. Anaya.

1. Per què els humans construeixen ponts des de fa segles?


2. Anota, per ordre d’antiguitat, els materials que s’han fet servir per a construir ponts.


3. En el cas dels ponts de fusta, podien passar vehicles? Raona la resposta.


4. A més de persones i vehicles, què es pot conduir per l’interior dels ponts?


5. Relaciona les columnes.


Aqüeducte *                                                        * es construeix sobre autopistes.


Viaductes *                                                          * porta conduccions d’aigua


Pas elevat *                                                          * es construeix sobre terrenys secs per salvar el                                                                                          desnivell de terreny.


6.Hi ha cap pont a la teva localitat? Si n’hi ha explica com és i de quin material està fet.


7. Explica quins usos tenen els ponts que has esmentat en l’activitat 5.

TASCA 4:

CASTELLÀ

Busca la imagen de una localidad o paisaje que te guste. ¿La tienes? Obsérvala con atención y detenimiento. A continuación i en tu libreta. Haz dos columnas. Una de sustantivos y otra de adjetivos. Tienen que salir por cada columna un mínimo de diez palabras.

Os ponemos un ejemplo:



Para los que no podáis encontrar una imagen, a continuación os dejamos un par que os pueden servir para hacer la actividad. Escoged la que más os guste.

Comentaris

  1. Hola soc el Roger F. Ja he fet el repte. És molt fàcil.

    Adéu!

    ResponElimina
  2. Hola soc el Ferran. la comprencio lectora de catala, ja la vam fer el 17 del 03..

    ResponElimina
  3. Hola soc el Jordi Clemente!.

    Ja he fet l'enigme I la comprencio lectora ja l'haviem fet!.

    ResponElimina
  4. Respostes
    1. El problema es rasol de la saguen manera:entre la punta de las 2es flexes shi fa 2es linias en diagonal i ja tenim la flexa!!!!!ACESTA ES LAMEBA RASPOSTA!!!!!

      Elimina
  5. Hola sóc la Joana , la fitxa de ELS PONTS ja l'aviem fet fa temps.

    ResponElimina
  6. El per saberna mes es fa fas 2es linies en diagonal per les dos puntes del final de les fletxes i ja o tens : Anna Pla

    ResponElimina
  7. Bona tarda, disculpeu les molèsties, hem estat revisant la tasca de català i hem vist que teniu raó. La tasca de català d'avui va ser una de les fotocòpies que us vam repartir el dijous 12 de març a l'escola. Moltes gràcies per estar tan atents i avisar-nos a totes i tots.

    ResponElimina

Publica un comentari a l'entrada

Entrades populars d'aquest blog

PROJECTE: SETMANA DEL 8 AL 18 DE JUNY

Divendres 24 d'abril de 2020

Dijous 16 d'abril de 2020