Dimarts 19 de maig de 2020
TASCA RUTINÀRIA:
Dictat nº 6 DE CATALÀ
Autocorrecció:
El iogurt estava molt bo, però la galeta tenia un gust estrany. En Gabriel està aprenent a tocar la guitarra. Al zoològic hi ha guepards, gaseles i goril·les. La Fina i la Roser eren amigues, però ara es porten com gat i gos. Volem la pau, i no la guerra.
TASCA 1:
MATEMÀTIQUES
Avui seguim treballant i aprenent aspectes sobre les fraccions. En aquest cas us podeu descarregar el pdf de l’enllaç i imprimir-lo o observar les imatges i copiar-ho a la vostra llibreta.
La primera tasca és omplir el primer full: el meu dia.
Descarregar o copiar- EL MEU DIA
Caldrà que apunteu les hores que avui destineu a cada cosa: hores de dormir, hores de feina de l’escola, hores d’alimentació, hores de mirar la TV, hores de joc, hores d’activitats físiques i altres. Seguidament ho traduiu en una fracció tenint en compte les hores que té un dia. Pinteu cada quadrat d’un color diferent. Per exemple:
Per saber-ne més…
Aquí us adjuntem un vídeo amb la solució del repte del dia anterior. I no us ho perdeu, que us en proposa un altre!
Guardeu la nova solució que demà sabrem el resultat final.
TASCA 2:
ANGLÈS
Avui et proposem que llegeixis atentament aquest text que t’adjuntem aquí a sota i que et fixis bé en l’estructura del text. Fixat sobretot en la segona part on posa “A holiday postcard”, ja que el pròxim dia, haureu d’escriure la vostra pròpia “postcard”. Sabeu què vol dir “postcard”? Vol dir postal, és a dir, una postal de vacances d’estiu. Però això ho farem més endavant, avui us haureu de centrar en llegir atentament el text i en contestar les següents preguntes:
DICCIONARI D’ANGLÈS - CASTELLÀ: English-Spanish Dictionary
Paraules que us facilitem:
-Seaside → Costa
-Donkey → Burro
-Search and rescue centre → centre de cerca i rescat
1. In the UK … What is the weather like in the summer?
2. Can you write two of the three activities that you can do in the summer in UK?
3. Who wrote the postcard?
4.Is Nasim having a great time at the seaside? Why?
RECORDA! Aquesta activitat d’anglès l’hauràs d’enviar a la teva mestra:
marta.olasz@caldes.epiaedu.cat
marta.delvalle@caldes.epiaedu.cat
francesca.rodriguez@caldes.epiaedu.cat
TASCA 3:
ITINERARIS:
La feina d’itineraris d’avui segueix relacionada amb els animals i les seves característiques. A veure què en sabeu dels següents animals:
1- Completa la següent taula. Has de marcar com es desplaça cada animal amb una creu.
2-Explica com es desplacen els següents animals i quina part del cos utilitzen per a fer-ho:
- Mico:
- Balena:
- Àguila:
- Serp:
- Cavall:
3-Busca al diccionari les paraules següents i escriu el significat:
DICCIONARI: diccionari.cat
- Terrestre:
- Aquàtic:
- Aeri:
TASCA 4:
CASTELLÀ:
Ahora coged la tabla que hicisteis ayer y escoged con qué columna váis a trabajar para hacer vuestro trabalenguas. No hace falta que aparezcan todas las palabras. Recordad, que los trabalenguas son cortitos. Seguid las instrucciones que os hemos dado en el vídeo.
Marta te a salido un trabalenguas precioso.
ResponEliminaQue vols dir Berta.
Eliminamola molt lo de castella mo pensare molt
ResponElimina🤣🤣🤣
Elimina